سخن روز /
رکورد خرید تضمینی گندم در شرکت قانقالو شهرستان آوج/ تعاونی ها زیر ذره بین نظارت قرار دارند
1403/06/13

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، به مناسب گرامیداشت هفته تعاون جلسه ای با حضور شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین، آرامیده معاون استان، حجت الاسلام و المسلمین معقول مسئول نمایندگی ولی فقیه در تعاون روستایی استان، رئیس اداره حسابرسی، رئیس اداره آموزش، رئیس اداره عمومی، مسئول امور مالی، مسئول حراست، مسئول واحد حقوقی و کارشناسان در سالن جلسات برگزار شد.

رحمانی در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعاون گفت: بخــش تعــاون و فعالیــت تعاونیهــا از جملــه مســائلی اســت کــه میتوانــد جلـوی بی عدالتـی را بـه شـکل اصولـی و منطقـی سـد کنـد. تعـاون ازآن جهـت مــورد تأییــد اســت کــه در وضــع کنونــی کشــور میتوانــد گره گشــا باشــد و کشـور را از لحـاظ اقتصـادی نجـات دهـد.

این مسئول با بیان اینکه کامل ترین قوانین در 50 سال اخیر، قانون تعاون بوده است، افزود: نظارت مستمر بر عملکرد تعاونی ها صورت گیرد و با مشارکت حداکثری اعضاء در مجامع، هیات مدیره اصلح انتخاب شود.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت بر شرکت ها ضروری بوده تا علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف، به طور جدی بر عملکرد شرکت ها نظارت صورت گیرد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: فعال شدن شرکت های غیرفعال یکی از اولویت های اصلی است به طوری که امسال شرکت قانقانلو در شهرستان آوج با به روز کردن زیرساخت ها توانست با خرید تضمینی 8 هزار تن گندم رکورد جدیدی را ثبت کند.

وی با بیان اینکه در سامانه بازارگاه نهاده های با خطای کمتر به تولیدکننده واقعی می رسد، اظهار کرد: بازارگاه نهاده های کشاورزی، بازار الکترونیک نهاده های کشاورزی است که به منظور شفافیت فعالیت اجزای زنجیره و کنترل قیمت در سقف مصوب ایجادشده است و خرید و فروش نهاده های کشاورزی در آن صورت می گیرد.

آرامیده هم در این جلسه با اعلام اینکه عملکرد بالای تعاونی با با برنامه داشتن امکان پذیر است، گفت: تعاون خود را در فعالیت های نشان می دهد به طوری که در مجامع کار به صورت گروهی صورت می گیرد و با تعامل مناسب می توان امور را پیشبرد.

وی در ادامه افزود: تعاونی ها زیر ذره بین نظارت قرار دارند تا جلوی سوء استفاده های احتمالی برخی گرفته شود.

حجت الاسلام معقول هم با اشاره به اینکه مواسات از مفاهیم مهم اخلاقی و اجتماعی است که در اسلام بدان توجه زیادی شده است، گفت: همدلی و همکاری در  امور به روشنی در سیره‌ی اهل بیت(علیهم‌السّلام) مشخص بوده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام رضا(ع) در خصوص مواسات و تعاون گفت: سه خصلت موجب تعاون و همکاری می شود که شامل فقه و دین شناسی، برنامه ریزی در امور، صبر در برابر ناملایمات و سختی ها است.

 

 

 

 

تعداد مشاهده خبر40 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal